Organisering är inte min starka sida (uppd.x2)

Men jag skall nu försöka få ordning på min scraphörna.

För ett par veckor sedan åkte jag till Ikea och köpte min expidithylla till hörnan i vardagsrummet.
Men än har jag inte haft tid att fixa iordning alla grejer.
NU är det verkligen läge.

Grabbarna har åkt ut på landet och nu har jag en massa egentid o inga ursäkter för att skjuta upp projektet.
MEN jag undrar hur det kommer gå... för jag har ingen plan... mer än att få bättre ordning än nu 's*

Håll tummarna för att jag lyckas hitta bra lösningar på vägen, för en väl fungerande organisation på alla min scrapgrejer.
OCH att jag få tid över ikväll till att scrappa lite också! :-)



14:30
Jag började med att städa till min pappersförvaring (som är i en hängmappsvagn).
Det var två timmar sen nu.
Jag håller fortfarande på med min pappersförvaring!!
Shit... det här kommer ta tid *gulp*
 Pappret är färdigsorterat efter färg och sort

18:15
5,5 timmar senare är jag klar!!
Japp! Och jag har hunnit med en skön dusch också!
Inte illa.
Nu är var sak på sin plats.
Och jag har fått upp lampan som jag köpte för typ hundra år sen!
Bättre sent än aldrig *s*

Så här ser min lilla hörna, bakom soffan, ut.
Tänk er att i framtiden kommer den bruna bokhyllan i hörnet att försvinna och det kommer att stå ett skrivbord över hängmappsvagnen och hurtsen, utmed väggen in i hörnet. Och så skall vi väl förhoppningsvis tapetsera om. OCH så skall det upp lite grejer på väggen, förvaring och display.


Sen kan jag erkänna att det är inte helt klar än... men på god väg.
För om man kikar ner i lådor o boxar så behövs det sorteras lite där också.. men det får vänta lite.
Det är i alla fall i rätt lådor nu *s*

Ett stort problem kvarstår också.
ALLT PAPPERS SPILL... hur skall man förvara det för att kunna utnyttja det till max och använda det?
Hur gör ni andra som scrappar med erat spill??
Jag har säkert 5 kilo spill i en enda röra i flera kartonger nu... funkar INTE särskillt bra, tycker jag.
Funderar på att "kasta" allt... o börja om liksom.
Fast det känns lite slösigt också.

Får fundera vidare på det problemet.

 Knapparna åkte ner i en liten potta, som jag köpt på loppis i somras.

Kommentarer
Postat av: Maria

Kanonfint i din lilla hörna nu! :O)

Vad skönt!!



Kramen på're

Postat av: Fia

Vilken fin hörna du har! Det är alltid klurigt med hur man ska ha det och vilket som funkar bäst. Håller med dig om spillet..Har precis samlat ihop en stor hög hela papper och spill som jag ska skänka till dagis.

Gillar dina foton från vårdcentralen! Kram

2008-09-08 @ 07:58:52
URL: http://fialoppansblogg.blogspot.com
Postat av: Hegu

Va kul att se hur din scraphörna ser ut!:) Ja, spillpapper samlar man på sig snabbt men jag brukar vara ganska hård och bara ta av spillbitarna när jag gör kort. Jag gör ganska mycket kort så spillhögen brukar hållas nere...

2008-09-08 @ 16:55:10
URL: http://helenspyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback