vilken helg!

Våran helg har varit underbar!
image1069
Jag och Jonas någonstanns i Uppsala

Jakob har lekt o busat o umgåtts med sina kusiner, sin faster och farmor i massor.
Jag och Jonas har varit i Uppsala och njutit av att bara vara med varann. Att gå på stan hand i hand o prata utan att bli avbruten av vår lille kille. Att få äta en hel måltid utan att störas av annat än en kypare, som undrar om det smakar bra.

Att hinna sitta och njuta av det man äter.
Att hinna känna smaken!
image1066
Att få gå å strosa i nattens mörker på gatorna.. på väg hem, men utan bråska.
Allt detta har vi NJUTIT av.
Allt det har gjort att vi nu hämtat ny kraft, nya energi och ny ork inför tiden framför oss...framtiden ;-)

Man behöver sånna andningshål ibland.
Vi fick ett sånt, tack vare min kära svägerska o hennes mamma, som nu ställde upp som barnvakter en hel helg.

 
farmor får en "Hejdå-puss"

Jakob har inte saknat oss en sekund. Han har haft fullt upp.
"Inte hem nu" skrek han när han såg oss kliva innan för dörren.
Lillkillen är stor på det sättet. Han vet att roa sig utan oss. Han är inte mammig o pappig på det sättet.
Han känner sig så trygg även när vi inte är med.
Det är nog ett gott tecken på att vi har gett honom en grundtrygghet redan nu.
Jag hoppas det i alla fall ;-)

 
(bilderna är från ikväll när han hittade mina skor och balanserade runt i dem)

Jonas har opererats idag. Det är del 2 i en operation som han gjorde första delen av i höstas.
Det hade gått bra sa läkaren och Jonas ligger nu på soffan o ser film.... vilket han lär göra ett par veckor framöver. Vi har några småtuffa veckor framför oss. Han kommer ha ONT o jag kommer att ta 99% tjänstgöring här hemma. Men det gick bra förra gången, så det lär det göra nu med :)

Kommentarer
Postat av: Milla

Gu´vad ni är fina ihop! Ordentligt söta! :)
Vad mysigt ni har haft

Kram Milla

Postat av: Fia

Jag kommer ihåg första gången jag och Göran hade barnvakt en natt, Filippa var lite över 2 år då hennes fadder förbarmade sig en natt här hemma och Göran och jag tog in på Hotell i stan. Jisses vad det var välbehövligt på alla sätt och vis.
Vad är det för operation som Jonas gjort?
Kram Fia
Ps hälsa honom att krya på sig ordentligt.

2008-02-26 @ 20:20:47
Postat av: Sara

Vilken drömhelg ni haft!
Hoppas att sambon kryar på sig snabbt!

2008-02-26 @ 20:32:35
URL: http://piccolinas.blogspot.com
Postat av: Lox

Hoppas att Jonas är på benen snart igen.

Jakob är så söt!

(Och hypocritical är skenhelig, hycklande på svenska. Jag var tvungen att slå upp det efter vårt 'ordtapperi' på Åhlens igår. ;D )

2008-02-27 @ 09:54:32
URL: http://himmelochfog.blogspot.com
Postat av: JENNY

Milla: Tack ;)
Fia; Ja man är lite dålig på att skaffa barnvakt bara för att umgås. Jonas op kan vi tala mer om en annan gång.
Sara: Ja, det gör han säkert ;)
Lo-x: Kom på det svenska ordet i bilen på väg hem *s*

2008-02-27 @ 18:47:29
URL: http://jakobsmamma.blogg.se/
Postat av: Niclasvera

Good web with cool info. Thanks.

2009-05-29 @ 13:41:47
URL: http://niclasvera.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback