Regn, åska o ryggvärk

Har haft en underbar helg tillsammans med Jonas kusin P o hans fru G.
Dom kom i fredagskväll o stannade till söndagseftermiddag.
Tack för en härlig stund tillsammans!!
P o G är sånna varma och goa människor.
Enkla o avslappnade.
Med dem är man sig själv o trivs. Sånt är skönt tycker jag.

Det har regnat en hel del. Men det la ingen skugga på vår helg!
Vi har kompenserat genom en MASSA god mat och spel och umgänge.
Hur härligt som helst.

Under helgen har vi också kläckt en ide, som jag inte kan (läs vill) berätta så mycket om här och nu.
Ideén är i alla fall en avgörande tanke för alla, men främst för P o G.
Hoppas den går att genomför, för i så fall lär vi få en massa fler härliga helger tillsammans i framtiden.

Elen gick i och kom igen ett par gånger under eftermiddagen.
P o G åkte hem o någon timme efter de lämnat oss gjorde min rygg min GALEN.
Fick på ganska snabb tid ondare o ondare.
Till slut visste jag inte vart jag skulle ta vägen.
Jag nästan kräktes av smärta.
Jag ringde då upp P som är (bl.a. min) Kiroprakror.
Det hela slutade med att jag satte mig i bilen o drog hem mot Väsby.
Jag lyckades ta mig hem till P, som konstaterade att jag fått, inte bara en utan, hela TVÅ revbenslåsningar.
Han knäckte till, tryckte o till sist fixade på lite linement.
Vilken lättnad det var att få så snabb behandling o kunna andas igen!
TACK P för att du har jour på söndagar ;-)

Nu är jag kvar hemma till i morgon.
Har strandsatt grabbarna ute på landet. (tog ju bilen hem)
De har haft en kväll utan el. Fick fixa även potatisen på grillen för middagen.
Men för ett litet tag sen talade jag med Jonas o elen hade kommit tillbaka.
*puh* Men blir ju lite orolig för Kyl- o frysvarorna samt vattnet (pumpen går ju på el)

Nu skall jag se på en film o sen sova.
Sen åkter jag tillbaka till landet i morgon igen.
För nu är det Jonas sista semestervecka. Så nu skall vi passa på och njuta av landet och varandra!

Kram Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback