Nattankar

Ja jag vet att jag skrev att jag skulle gå å lägga mig, men.. ja ni vet. Ibland fastnar man här vid datorn lite längre än man tänkt sig.
Det gjorde jag visst nu.
Hamnade bl.a på den
HÄR sidan.
Kimberly skriver om sin mamma.
Det fick mig att tänka på en av mina drömmar inatt.
Mamma var med i den.
Minns inte så mycket av drömmen. Mer än några som var med iden.
Det var min mamma, Annica o hennes familj.
Jag tror vi var nere i Värnamo på fest hos CH.
Minns mest att jag och mamma kramades och pratade.
Jag vaknade med en varm känsla av att ha träffat mamma.
Vaknar å mår bra. Och sen så kommer saknaden. Som en värk mitt i hjärtat.
Men så försöker jag fokusera på känslan av att nyss fått "träffa mamma och kram henne"
Jag håller kvar vid det o det känns SKÖNT.

Efter att ha kikat på Kims minibook till sin mamma, så funderar jag på när jag tänker på min mamma.
Här är några saker som får mig att tänka på min mamma:
Korsord
Böcker i bokhyllor
Uppsalgsverk
Ljusrosa (Morbacka) Pelargoner
Linneablommor
Småländska
Kamerablyga personer
Randiga tröjor
Apotekssybolen
Frank Sinatra och Tommy Körberg m.fl.
Sound of Musik
Nattsudd
Kållåda
Wettexdisktrasor och YES-diskmedel
Violpastiller
Rosévin
Yatzy
Pripps blå
Jeopardy
Fem myror är fler än...
Sällskapsresan
Guldtior

Minicyklar
Dagens Nyheter
Peruker
Grönkål
TP
Ärtskidor
Blå ögonskugga
m.m.


Och här än en lista med saker som på minner om min far:
Jordgubbar
St Paulas
Whiskey
Snabbmackaroner
Gröna Anna
Madonna
Mässingsgrejer på väggen
Rostat bröd
Prästkragar (blommorna)
Dagens nyheter
Bildäck på hög
Köttdiskar
Spenatsoppa med ägg
Ariel tvättmedel
Brynjärn
Cigarillrök

Gubbkepsar
Metro (affären)
Julgran i plast
Fruktdiskar
rullator
träkäppar
Magnumglassar
Kaffesump
lösspringande katter
Uppslagsverk
kräftor
Badenbaden
Färskpotatis
kalla händer
tofflor



Inte konstigt att man påminns om o om o om igen.
Inte så konstigt att sorgen stannar hos en.
Saknar dig mamma.
Jag saknar dig pappa.

Kommentarer
Postat av: Esmeralda

Tungt att behöva leva med saknaden efter både sin mamma och sin pappa. Jag kan inte ens föreställa mig hur det kommer att kännas den dagen jag är där... Ibland när man har drömmar som känns så där verkliga och man vaknar och hela kroppen är fylld av känslor, då är jag övertygad om att det är en hälsning från personen man drömt om! Massor av kramar till dig J!

Postat av: Stina

Hej, hittade dig på aff, s viktsnack och såg att vi har lika mycket att gå ner. Kan vara roligt och skönt att snacka med någon som sitter i samma båt som en själv. För lets face it, jag känner inte att jag har riktigt samma problem som de som ska ner 10 kg tex. Även om det kan vara nog så svårt för dem. Du får gärna titta in på min blogg som är alldeles nystartad. Dig lägger jag till mina favoriter.

Ha en bra dag.

MVh Stina

2008-08-11 @ 11:08:09
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/
Postat av: Härligheter enligt Erika

Hej =)

Vad skönt att välja att stanna kvar i "mamma-känslan"...det är som en gåva och som om man fick extra tid tillsammans!!! Dog de unga?

Erika

2008-08-11 @ 15:48:16
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Gabriella

Åh... Vad underbart skrivet. Jag var millimetrar från att mista min pappa för snart ett år sedan. Han kommer att ha två födelsedagar från och med i år... När han var som allra sjukast blev det du skriver så uppenbart - alla de saker som för evigt är "min pappa". Du satte ord på det. Kramen.

2008-08-11 @ 19:37:28
URL: http://blogg.alltombarn.se/gabriella/
Postat av: Annica

Hej vännen! Hade faktiskt oxå en dröm häromnatten om mamma, håller med dig till 100% att det verkligen känns som man träffat henne! Tror faktiskt det är så att vi kommunicerar med andra sidan i våra drömmar... Skön känsla, men när man inser att det "bara" var en dröm så blir det som ett slag i ansiktet o saknaden blir enorm... Vi måste träffas, dricka vin & babbla om våra änglar o mycket annat, snart! Kramelikram.

2008-08-11 @ 19:57:34
Postat av: Härligheter enligt Erika

Mina föräldrar har blivit gamla jag menar riktigt gamla, på en gång!!! Har diverse hälsoproblem så jag känner att det går snabbt... Det är jobbit när föräldrarana blir gamla och hjälplösa...och att sedan bli utan dem!

Erika

2008-08-12 @ 08:18:45
URL: http://www.metrobloggen.se/harligheter
Postat av: Cia

Jag känner så väl igen mig. Även om det är sällan som mamma dyker upp i drömmen nu mera så mår jag ofta väldigt bra när jag vaknar. Det känns som hon "känner" på sig när en sådan dos behövs. Å det finns så många små saker som påminner en.



Kram

2008-08-12 @ 08:34:09
URL: http://emisfa.blogg.se/
Postat av: Maria

Jag tänker verkligen också på Böcker, vin och apotessymboen när jag tänker på din mamma. När det gäller din pappa, tänker jag på Omtanke, strykjärn ( konstigt nog) och sola i solen. Han var alltid så himla fint brunbränd!!



Puss till dom och dig

2008-08-12 @ 16:37:07
URL: http://mariab71.blogg.se/
Postat av: Michaelsophia

NICE AND WONDERFUL SITE

2008-09-29 @ 07:53:46
URL: http://michaelsophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback