Ännu en mysdag!

I morse kom svärmor över och hon och jag och Jakob åkte en tur till Steningeslott och fikade.
image911
Jakob skötte sig så exemplariskt som en tvååring kan göra. *stolt mamma*
Han fick redan på övervåningen hjälpa till och bära ett doftljus och det gjorde han så stolt så.
Sen när jag betalt fick han hålla påsen.
Som en liten tant gick han med påsen i armvecket. Noga o försiktigt.
På nedervåningens glasbutik gick han fullt upptagen med uppgift som påsbärare att han inte kom sig för att gå någon annanstanns än dit hans mor bad honom att gå.
Som tack för gott uppförande, samt att det är lördag, fick han en godisstrut med gelehallon.
"Äta dodis sen" sa han då.. "Äta dodis hämma" Och så bar han nu på sin alldeles egna påse med strut i.

Vi gick till fiket och där blev det lunch för sonen o fika för mig och svärmor.
Jakob började med en tallrik grönsaker och fick sen tre pannkakor med både sylt o grädde till.
MUMS tyckte han att det var!
image909


På eftermiddagen gick jag och Jakob på en liten prommenad i skogen.
Killen fick med sig sin ryggsäck med lite äppelklyftor och vatten i.
image910
Drygt en timme senare kom vi in igen i värmen.

Mia kom förbi och sällskapade med oss, resten av kvällen.
Mycket trevligt!

Tack runda goa vän!

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Pannkakor med sylt och grädde! Åh, vad det var länge sedan. Mums!

Postat av: Laila

Det är mysigt ute vis Steninge. Nu är det ett tag sedan jag var där. Jag glömmer lite grann bort det slottet. Men jag måste nog ta en vända snart när jag ändå är i Väsby . Tack för påminnelsen!

2007-10-15 @ 20:37:25
URL: http://tillklippt.blogspot.com
Postat av: cia

Vilken mysdag! Låter toppen!

2007-10-17 @ 07:12:03
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: Sandra

Sicken grabb! En glasbutik med min tvååring vet jag inte om jag skulle vilja vara med om ;) Skulle kunna bli dyrt... Mysigt med sån dagar och mysigt med fika!! Hur går det med ett foto om dagen?? Har du fortsatt och hur hittar man dem i så fall

Ha d!

kram

2007-10-18 @ 22:31:26
Postat av: JENN

Sandra: Jasså, du vågar dig inte på den bedriften *s* Jag var superorolig innan, men han bevisade att han kan.. utan tjaffs dessutom ;-)

Ja men du.. det är kanske dags för ett foto om dagen igen!

2007-10-18 @ 22:37:55
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: JENN

Sandra Igen:
Nu då mixade jag ihop det med ett foto i timmen.
*s*

Ett om dagen har jag inte hunnit publicera nu på ett tag.. mkt. nu ;-)
Återkommer!

2007-10-18 @ 22:39:32
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: Patrickmaria

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2010-05-07 @ 07:52:26
URL: http://patrickmaria.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback