#*(%"&½#*!!!!

Asså skärpning tjejer!
Vad håller ni på med bakom ratten?
Eller tjejer är FEL uttryck.
TANTER, KÄRRINGAR osv. stämmer bättre i detta fall.

Hur f-n kör ni??

På väg ner till
Hemköp (enkel väg 1,4 km) hinner jag se FYRA trafiköverträdelser. Tre av dessa är av bilar med kvinnor bakom ratten.

1. Pang, en kvinna backar in i en kundvagn på parkeringen. Stannar o ler generat åt damen som nyss höll på å bli påkörd. Sen drar hon iväg som en skottspole snett över parkeringsrutorna.

2. En kvinna kör ut på från parkeringen, på en INFART, o missar helt skylten som talar om att man INTE får köra där. Har sett just denna händelse två gånger innan på samma ställa o då var det också kvinnor som körde. 
C1. Förbud mot infart med fordon>>> Denna skylt betyder alltså: "Förbud mot infart med fordon"

3. En kvinnlig chafför blinkar o blinkar men svänger inte in på någon av de TVÅ infarter som hon passerar. Hon hade helt enkelt inte fått av sin körriktningsvisare från det att hon tidigare kört ut på den väg där jag sen ser henne.

4. En MAN bryr sig inte om att stanna för mannen som vill leda sin cykel över övergångsstället.
B3. Övergångsställe

Måste man skämmas så för sin medtrafikanter?? Jag gör det!
Hoppas aldrig jag kör "som en kärring"!!!
..fast jag vet att det har hänt.. och lär göra så igen *suck*

MEN i de flesta fall kör jag, tack o lov, som en karl!



(...f.ö. så överskred jag hastighetsanvisningarna ett par tillfällen *ups*)

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Kan bara hålla med. Finns en anledning till att man säger "kör som en kärring"...

Postat av: Matildas fikarum

Jag håller inte alls med. Jag tycker jag ser fler karlar som gör en massa dumdristigt i trafiken.

2007-10-21 @ 12:42:07
URL: http://www.mildamatilda.blogs.se
Postat av: JENN

Gabbi: ja just det ;)

Matilda: Ja men så bor du i landet där allt är bak o fram *s* Skämt. Ja jo, emellanåt är det rätt många GUBBAR i trafiken också ;)

2007-10-21 @ 23:33:53
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: Matildas fikarum

Ha, ha ha, ja vi går ju till och med upp och ner här.

2007-10-22 @ 11:52:56
URL: http://www.mildamatilda.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback