Så här ser mitt år ut!


För några dagar sedan hittade jag en länk som beskriver ett "Sinne" som jag har. Det kallas synestesi, eller sinnesanalogi.
HÄR kan du läsa mer om detta.
Sen så gick jag in på en av mina favoritbloggare o såg att hon funderat över hur våra ÅR ser ut.
Alltså hur det ser ut om man ritar upp sin tankebild över året.
Jag blev tvungen att sätta mig och sätta ihop "Mitt år" som jag ser det och samtidigt få ner de synintryck jag har av att olika ord, i detta fall månader och veckodagar, har olika färger.
Här är mitt resultat:
image953
När jag ändå håller på....så här ser min vecka ut:

image954

Hur ser ERA år och veckor ut??

Är jag ensam om att se året i motsolscirkel??
"Ser" kanske du också ord o siffror i färger? Är du också synestesit??
 
 


Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag är inte synestesit.
Mitt år börjar i mars med förvåren!

Postat av: Annica

Hej gumms! Jag ser oxå året i exakt samma cirkel som du! Gör inte alla det..? däremot har jag inga färger på mina veckodagar, skulle väl va söndan då, som såklart är RÖD... Kramis.

2007-11-23 @ 12:23:59
Postat av: Gabbi

Men! Nu känner jag mig riktigt stenkorkad... Jag trodde ALLA såg bokstäver i färger! Det har alltid varit så självklart för mig, inte sjutton visste jag att det finns ett namn för det! Synestesi. Jahaja. Intressant. Kramen!

2007-11-23 @ 14:55:09
URL: http://blogg.alltombarn.se/gabriella/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback