Snart en Dagiskille

Glad Kille
"Du glada goa kille! Du fyller mitt hjärta med känslor av lycka!"


På onsdag skall Jakob börja inskolning på Dagis.
Nu är tiden hemma själv med honom över.
Det är blandade känslor. Mest possitiva faktiskt.
Han kommer att trivas bra på dagis tror jag. För där händer det något skoj att se på och vara delaktig i, för en nyfiken kille som Jakob.
Han är frammåt och social, så han kommer få det bra.
Han behöver få mer stimulans än vad jag kan ge nu.
Jag behöver få längta efter honom.
Vi har haft en mysig men intensiv höst. Så nu är vi redo att vara lite på varsitt håll så att säga.

Det enda negativa är ju just det att jag kommer antagligen att längta en massa efter honom nu när jag inte kan krama honom när helst jag vill ;-)

Det är en hel del att förbereda.
Packa en massa extrakläder, ta med blöjor, märka ALLA kläder, ta med foton till hängare o pärm m.m.

Han blir dagisunge o jag blir dagismamma ;-)

Kommentarer
Postat av: cia

Stora killen! Ska hålla en tumme på ons tror säkert det går kanon.

Postat av: Basilika

Spännande! Jag tror Jakob kommer älska dagis. Vad skoj han ska ha med alla kompisar och det ÄR nyttigt att längta lite, jag vet det.:)
kramis!

2007-01-07 @ 19:02:23
URL: http://basilika.blogg.se
Postat av: Jill

Så de börjar samma dag Jokob och Elvira! Visst är det en massa olika känslor inför det. Jag får lite småpanik ändå just vid tanken på att det kanske aldrig blir så här igen. Vara hemma om dagarna, vara föräldraledig... Nåväl...

Jag tror att det kommer att gå galant för de små, för vi är nog så lagomt roliga att spendera dagarna med när det kommer till kritan! :)

Vi får snacka dagisinkolning när vi ses sen 19: då!

Ha det gott, kram/ Jill

2007-01-07 @ 21:30:32
URL: http://www.kids.blogg.se
Postat av: Lindhis

Håller mina tummar för lilleman. Tror det kommer gå galant! Själv ska jag skola in den 23:e. Man har helt klart blandade känslor... Ibland toklängtar man efter dom åh vad det är skönt att komma hem då. Kram

2007-01-07 @ 21:58:12
URL: http://www.lindhis.blogg.se
Postat av: Humla

Lycka till! Det kommer säkert gå finfint, Folke börjar i februari han... och vi tror inte annat än att det kommer att gå bra. Han har ju dessutom stora syster att luta sig mot... eller klättra på. ;-D

2007-01-12 @ 22:34:06
URL: http://mammahumla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback