En liten rapport från en sjukskriven mamma

I tisdags gick jag till läkaren igen.
Fick lungröntgen, mer mediciner och en sjukskrivning till nästa vecka, samt tog blodprover.
Blev också beordrad att öka på min astmamedicin till fulldos.
Nästa tisdag får vi svar på prover o röntgen.

Det är vila som gäller nu framöver för mig. Ingen inskolning får jag hålla på med... så Jonas har fått ta den biten och är nu föräldrarledig tills jag är på fötter igen.
För nu skall denna 3-månadersförkyldning få ett slut hoppas jag. För man orkar inte må så här så här länge!

I natt fick jag äntligen sova HELA natten!!!
YES!
Vaknade vi 6-tiden dock för en kisspaus.
Jonas var då uppe o bytte på Jakob som kissat igenom pjamasen.
Jakob följde med mig in i sovrummet (grabbarna har sovit i Jakobsrum i två nätter nu för att jag skall få ligga o hosa fritt). Han somnde inte om förrän en timme senare o sov i 30 min. sen var det dags att gå upp för honom. Jonas kom o hämtade honom och jag fick sova vidare!...läääänge! Vaknade först kl. 11!
Då kom grabbarna hem från förskolan.
De hade varit på en timmes inskolning, som gått JÄTTE bra för Jakobs del.
Idag hade föräldrarna suttit och fikat i matrummet medans barnen var med personalern.
Jakob hade lekt o undersökt ALLT och inte saknat pappa för 5 öre.
Men han blev jätte glad att se honom igen, när timmen var slut.

Jakob ute i snön

Det har kommit snö i natt och Jakob sprang runt och sa OJ OJ OJ när han kommit ut idag. Lite snöbollskrig har dom hunnit med.
Själv vilar jag så mkt jag bara kan som sagt. Men det är svårt.
Känner äntligen att jag börjar bli mindre slemmig och hostar mindre.. så kanske, kanske, är jag på bättringsvägen! *vågar knappt tro det*
Håll tummarna att det är så!!

Kommentarer
Postat av: cia

Vilken duktig stor dagisnkille och mamma också för den delen som sköter sin vila.
Vad avis jag blir på snön, men vi verkar också kunna få lite de närmaste dagarna.
Vill åka slalom NU!

Postat av: Mysan

Krya på dig och fortsatt lycka till på dagis! Kram

2007-01-11 @ 22:14:22
URL: http://mysanb.blogg.se
Postat av: Lina med Elin

Hurra!
Hoppas att du snart blir helt bra!
Kram

2007-01-11 @ 23:21:53
URL: http://www.beutler.se/blogg
Postat av: Basilika

Vad härligt att det går bra på dagis. Stora killen. Stackars dig som är så sjuk, hoppas du snart är stark igen och fylld med energi. Kram!

2007-01-12 @ 15:05:10
URL: http://basilika.blogg.se
Postat av: Kajsa

Usch då, det låter som att du är lika frisk som mig *not* Fast för mig har en envis förkyldning på ett par månader nu slagit sig på balansnerven :o( Vi får krya på oss bägge två nu...
Vad kul att det gått bra på dagis! Stora killen nu ju :o) Och mina växer också, de går i fyran resp sjuan nu *hjäääälp*
Ha en bra helg och sköt om dig nu!
Kramisar / Karin

2007-01-12 @ 15:46:21
URL: http://www.kajsadesign.com
Postat av: Humla

Tumhållning för att din envisa förkylning äntligen vänt nu! Och vad härligt att inskolningen går så bra!

Kram!

2007-01-12 @ 22:35:59
URL: http://mammahumla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback