Innan jag blev mamma....

...kunde jag...:
*...dammsuga varannan vecka utan att någon satte småsten o damm i halsen
*...ha samma kläder en hel dag utan att de blev fyllda med fläckar.
*...hänga tvätt utan att den sedan drogs ner på golvet
*...duscha länge
*...sitta på dass i fred
*...tala oavbrutet i telefon
*... laga mat med salt
*...sova länge på mornarna
*.. vara sjuk o ligga still i sängen en hel dag
*... ha ett fungerande sexliv

MEN jag kunde inte..:
*...höra ett klingande barnaskratt från rummet brevid
*...känna doften av nytvättad bebis varannan kväll
*...skylla på någon annan när jag kom för sent eller ville gå tidigare *s*
*...fyllas av stolthet att någon tar tio steg genom mitt vardagsrum
*...le å matfläckar i köket
*...somna till lugna snusande andetag från mitt sovand barn.

Livet innan var skönt men livet efter är bättre!
Jag ÄLSKAR livet som mamma!

Mor o son
Mor o son

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback