Mascara ett minne blott

Innan jag fick barn så sminkade jag min måttligt.
Mest var det bara lite mascara som åkte på.
Men ibland var jag utan.. till vardags.
Till fest åkte det på lite ögonskugga också.

Men nu.. nu är jag glad om jag kommer ihåg att sätta på mascaran till fest.

Ikväll kom jag av mig... ingen mascara på :-(

Jag kommer ihåg att jag gick in i badrummet för att sminka mig lite.
Lade fram mascaran på spegeln. Men tog o borstade tänderna först.
Sen vet jag inte vad som hände, men jag gick hemmifrån utan svärta på fransarna.

När jag såg mig i spegeln hemma hos de som bjöd på middag i kväll, då såg jag en blek mamma som kikade tillbaka på mig i reflektionen. Och när jag kom hem låg mascaraborsten kvar på spegeln. Orörd.

Jaja, så är det när  man inte minns vad man håller på med efter att man blivit avbruten av den lille sonen. Så är det att vara mamma... mascaran blir ett minne blott ;-)


Kommentarer
Postat av: johannapannan

ja så är det verkligen man blir avbruten hela tiden och saker blir halvt gjorda för det mesta.

Vad gäller mascara så har jag hittat en favorit. Kanebos 38grader. Den är vattenfast fast inte om vattnet är över 38. Bra för då kan man både bada och skratta så man gråter utan att behöva oroa sig.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback