in till akuten igen

Vi åkt in till Danderyd igår.
För Jakob fick hög feber o röda utslag på nästan hela kroppen.
Vi misstänkte kanske någon allergis reaktion på medicinen.. eller något annat.

Åkte in till Danderyds akut vid 21-tiden.
Väntade i 1 timme o 45 min.
Fem min. innan dom stängde kom det in en dam som jag misstänkter var doktorn *s*
Hon började ställa diagnos innan hon öppnade dörren. Och meddelade oss samtidigt som hon öppnade dörren att "att skylla på medicinen kan man inte göra tror jag" ....hon fortsatten: "det är troligen någon aktuell virus". bl.a.
Hon kikade lite på honom o lyssnade på lungorna.
Sen fick han en kopp med Tavigyl (eller vad det heter) och så var det adjö.
Jaha, det var det.

Han har fått vara hemma med mig i dag o tack o lov utan hög feber.
Utslagen har övergått till nästan total rodnad. Jag hoppas det är något som går bort om ett par dagar.
För nu har Jakob (o vi) haft nog på ett tag, tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Anette

Vet du att precis så har både jag och Mattias sett ut när vi ätit penicilin,virus??Jag tycker det ser ut som nässelfeber/nässelutslag.Var uppmärksam nästa gång han får penicilin.

Hoppas ni slipper vara mer sjuka nu.

Kram,kram

2008-09-10 @ 14:00:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback