Julkort

Har gjort en massa julkort i år.
Och Sålt de flesta.
De som är kvar, är kvar o förblir kvar.
Inte ett enda är sänt.
Några överlämnade till någon som kommit förbi (svärmor o grannen).
Mer har jag inte orkat ordna med julkorten.

För varje fint julkort som dimper ner i vår brevlåda så gnager det dåliga samvetet i mig.

Samtidigt undrar jag varför.. varför ligger den uppgiften på mitt samvete??
Vi är fler i denna familj!
Varför ligger den inte o gnager i sambons samvete?
Vem har lagt det på mig? Svar jag själv!!
Ingen annan.
Men varför??
Egentligen??

Hur många män ser till att julkorten kommer på postlådan i tid??
Alltså hur många män som lever ihop med en kvinna, tar julkortspostandet på sitt ansvar?
Jag gissar att svaret är NOLL. Men motbevisas gärna ;-)

Nu skall jag vara lite manlig.. eller grabbig eller vad det heter och sudda ut det dåliga samvete över att inga julkort sänts från detta hushåll. Bara släppa tanken på det... så där som männen gör.

MEN jag tänker TACKA ALLA er som läser här och som sänt julhälsningar till mig och min familj:
TACK SÅ HIMLANS MYCKET!! Vi glädjs åt var och ett!

image1007





 
 


Kommentarer
Postat av: Annica

Där slog du huvudet mitt på spiken! Har inte heller fått iväg några julkort pga. mitt, för tillfället, röriga liv... Å det är ingen annan här som skickat några heller..? Kram & god jul vännen!

2007-12-23 @ 01:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback