Rosa mössa

Jakobs alla mössor har blivit för små, så han behövde en ny, nu när det blivit så rått o kallt ute.
Jag frågade vilken färg han vill ha. ROSA, svarade han då. Så i förrgår gick jag på jakt på Stinsens centrum efter en rosa mössa. De flesta rosa mössor har figurer eller dyl. insytt på sig. En massa Kitty Cat, Fjärilar och rosetter på sig. Men till slut fann jag en jätte fin rosa mössa på Polarn o Pyret.
Mössa(En sån här, fast rosa istället för grönt!)

När Jakob fick sin mössa blev han jätte glad.
"-Å mamma vilken Fiiin rosa mössa mamma. Jätte fin!"
Senare berättade han att "Mamma, min Rosa mössa är jätte skön"
Gullnge.
Nu hoppas jag att han blir lika glad för övriga vinterkläder.
För det blir liksom mycket roligare då, när man nu lägger ut så mkt. pengar på det.

Vilken är erat barns favoritfärg??

Kommentarer
Postat av: Fia

Haha, ALbins favorit är också rosa, allt ska vara rosa! Det konstiga är att han ännu inte frågat efter rosa kläder...Lyckan var dock total när han fick en rosa/lila cykel!

Visst är min bukett fin, tyckte det blev så himla fint med ljungen så här i början på hösten!

Kram på dig!

Postat av: Sara

Alessias favoritfärg är rosa. Jag, som inte gillar rosa, håller på att bli tokig! :) Men hon får ha det. Såklart.



Tvillingarna har alltid gillat starka, klara färger. Orange. Gult. Rött. Men nu börjar de bli så stora (8,5 år) och modemedvetna. Jeansen ska vara smala. Tröjorna ska hänga på ett visst sätt. Och så vidare...

Oj, nu kom jag in på nåt helt annat! :)

2008-09-18 @ 06:49:13
URL: http://viamessina.blogspot.com
Postat av: Ammi

Min son älskade också rosa och köpte ville absolut ha en rosa cykelhjälm. Nu ett par år senare efter några tjejor har retat honom om den rosa hjälmen så undrar han hur jag kunde köpa den. Han som älskade rosa...

2008-09-18 @ 10:12:34
Postat av: Esmeralda

ROSA här också! S skulle ju absolut ha rosa crocs i somras till exempel, och varje gång han följer med mig för att köpa blommor så väljer han rosa blommor. I höst/vinter har han däremot valt en likadan mössa som J men blå! Storkillen är i en period där det absolut INTE får vara rosa. Han är mer inne på svart, blått och rött. Lille L gillar grönt och brunt (och rosa). ;)

2008-09-18 @ 15:52:51
URL: http://esmeralda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback