Nostalgi

Efter att ha kikat in hos SaraVillFara så kunde jag inte låta bli att hänga på denna utmaning.
Så här är några bidrag (kunde inte nöja mig med en bild):

Först ut min snygga mamma när hon och pappa var i Rom på bröllopsresa:
image1213

Sen min lika snygge far, på trappan till vårat landställe nere i småland:
image1214


Mamma och jag säger hej till någon som jag ej vet säkert vem det är.... men jag misstänker att det är min kusin Eva o att kortet är taget när jag och mamma är kvar i LA, Usa:
image1215
Snygga klänningar va?!?!


Jag i vårat vardagsrum i Danderyd, där vi bodde tills jag var ca. 2 år.
image1216
O i spegeln syns min piprökande pappa igen ;-)
Skåpet har jag f.ö. som linneskåp i vårat sovrum idag. ÄLSKAR det!!


Detta sista kort är på mig och min äldsta vän Annica nere i Åminne utanför Värnamo:
image1217

Om en vecka skall vi ses igen. Då åker jag och Jakob ner o då skall jag ta mig till EXAKT denna plats igen o sätta min son på att spela lite fotboll eller dyligt med hennes lilla goe Melker.
Längtar!!!


På detta kort, av mig som nybadad, ser jag bara min egen son.. just här ser även jag hur lika vi är:
image1218

Det var otroligt kul att gå tillbaka och kika på gamla kort igen. Det var allt för länge sen jag gjorde det.
Att se mamma och pappa i sina yngre år.
F-n nu saknar jag dem åter igen så dj-la mycket! *tårar på kinden*

Inser också hur mycket information om fotona som jag glömt och som inte är antecknat. Och nu finns inte mamma och pappa kvar i livet och kan berätta för mig.
Ännu en gång inser jag vikten av att scrappa och lämna mer information om händelser och livet runt ett foto!

Tack Sara, för din härliga utmaning!!

Kommentarer
Postat av: Carita

Sådana härliga bilder! Du har dessutom alldeles rätt i att man alltför sällan plockar fram och tittar på gamla familjekort, de kan rymma massor av glada minnen ;-). Ha en fin dag!

Postat av: mikaela

Helt underbara foton, visst är det kul att se tillbaka.

2008-04-25 @ 08:48:15
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com/
Postat av: Fia

Lilla Moffa *suck*, hade ni landställe innan Dunderbacken som ligger i Sörmland?

2008-04-25 @ 09:18:19
Postat av: Meritxell

Fantastiska bilder, vad kul att se dem!! Tack för att du berättade om maran hos Stella, hade missat det... tyvärr blir det nej för mig den här gången, har besök av mamma, pappa och vi ska ha gäster i morgon och fira Laia, som fyllde 1 igår!! Vi hörs snart igen! Kram,
Meri

2008-04-25 @ 10:41:37
URL: http://meritxell-scrap.blogspot.com
Postat av: Jenny

Fia; ja vi (mammas släkt) hade ett nere utanför Värnamo i småland. Där var vi mkt. när jag var nyfödd o några år framöver. Sen hade vi (mamma o T o jag) det ett par år i tonåren igen innan det såldes o nu är jämnat med marken. ;(

2008-04-25 @ 12:15:13
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: Basilika

Vilka vackra foton, tack för att du delar med dig. kram!

2008-04-25 @ 18:24:11
Postat av: saravillfara

Åh, vilka många och fina foton, verkligen!
Jag blir ledsen att höra att du inte har kvar dina föräldrar i livet längre, själv tar man alldeles för mycket för givet förstår jag nu.
Tack för ditt fina bidrag, det var verkligen mycket nostalgi du bjöd på. Många sköna kläder som skymtade också :)

2008-04-25 @ 18:58:00
URL: http://saravillfara.blogg.se
Postat av: Phio

JÄTTEfina bilder!! Du kan verkligen vara stolt, så fina dina föräldrar är på bilderna. Förstår att du saknar dem. Kram!

2008-04-26 @ 14:26:56
Postat av: Cia

Härliga foton, känner igen kanslan av att varför kan jag inte fråga.
Kram

2008-04-26 @ 19:35:39
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: Annica

Åhhh...Nostalgi!!! Jag kan fortfarande se varje liten vrå av er stuga i mitt inre... Fint foto på oss med, har du fler? Ses snart! När kommer ni förresten? Kramen?

2008-04-27 @ 22:19:07
URL: http://www.tunadal.se
Postat av: JENNY

Annica: Fasiken.. nu har klockan dragit iväg... skulle ju ha ringt dig i kväll. Gör ett nytt försök imorgon!
Såg inga fler foton i det album jag hittade.. skall leta vidare en annan dag!

2008-04-28 @ 23:50:00
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: cattis

Vilka härliga fotografier!! Måste själv leta fram några från när jag var liten! =)

2008-04-29 @ 19:02:25
URL: http://kathis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback