Min lördag i foton

Vaknade hemma själv. Killarna är på landet.
Jag åt frukost, packade och plockade lite.
Efter tandborstning och påklädning gick jag ut till bilen och började köra mot Norrtälje, för att träffa mina Boys.

Körde förbi "mitt fotoställe" o tog några foton på den nyfallna snön.
image959
 "Fotoställe 2" svängde jag förbi bara för att fota.. måste ju passa på när vädret är så fint!
image960

Svängde in på Centrum en sväng för att köpa på mig lite mer papper i pysselbutiken innan jag tog o styrde mot Norrtälje o grabbarna:
image985

Välkommen hälsar Norrtälje när man kommer på E18
image961

Träffade Jakob o hans far på en av parkeringarna nere i hamnen.
Vi tog en prommenad till första bästa lunchhak:
En pizzeria ;-)
Där bakades det GODA pizzor till oss
image973

Så här ser min goda "Quattro" ut
image974

Sen gick vi runt lite på stan o kikade bl.a. på ankorna i ån
image962


image963

Åkte till Rusta och köpte lite julbelysning till landet och sen åkte vi via Flygfyren för matinköp:
image964

Där på Ica stod Lallerstedt o lagade lite mat.
image965

När vi kom hem sattde vi uppbelysningen.
Lite utebelysning i busken
image968

.... och ett par adventsljusstakar inomhus:
image969

Sen gjorde vi (läs Jonas) hemlagat godis:
image966
image967
GOTT!

Jakob ritar en stund (i typ 5 min)
image982

Jag tog mig en stunds läsning i tidningen MAMA:
image975
...medans Jonas lagade klart maten:
image976
(detta gjorde iofs jag!)

Kycklingfilé med ädelostsås och klyftpotatis:
image977
SUPER GOTT!!

Sen skulle vi ha gått till några grannar, men lyckade få höra att de skaffat katt.. å då kan ju inte Jonas vara hos dem. Så de fick komma till oss istället.
Så jag och Jakob klädde på oss och gick ut och tände lite lycktor ute vid vägen, så de skulle hitta och känna sig välkomna:
image970

Tyvärr glömde jag totalt bort att fota våra gäster.
De stannade ett par timmar innan det var dags att natta våra smågrabbar.

Välling är fortfarande ett måste för Jakobs nattrutin:
image971

När killen somnat såg jag och Jonas på en film.
Sen efter filmen satte jag mig i köket och tillverkade några kort fram till tvåtiden.
Dessa fick jag till:
image972
Sen var det MER än dags för mig att krypa ner hos killarn och nanna jag med.

Det var min lördag i bilder det.

Kram Jenny

Kommentarer
Postat av: cia

Härliga bilder! Hoppas på att hinna börja tillverka lite julkort i veckan, det drar ju ihop sig.

Postat av: Jenny

Jättefina bilder!!

Har ni sommarstugan nära Norrtälje??

Åh,så underbart att julen snart är här!!!

2007-11-25 @ 20:24:11
URL: http://mammajennys.blogg.se
Postat av: Indra

Kikat! Ser ut att ha varit en bra dag.

2007-11-25 @ 22:36:16
Postat av: Marianne

Hej Jenny.
Jag kikar väl in till dig och lämnar en kommentar, som tack för din kommentar, hihi. Jättefina bilder. Det ser riktigt mysigt ut vid er stuga. Jag har ju hört en del via Jonas. Men det är kul att se det han pratat om. Ha det bra.

2007-11-26 @ 15:51:54
URL: http://marianneekwall.blogg.se
Postat av: JENN

Cia: Ja det är dags att sätta igång nu, om man skall hinna.
;)

Jenny: Ja, det ligger ca. 2 mil från Norrtälje!

Indra: Ja det var underbar dag!

Marianne: Ni får komma ut och hälsa på oss där när ni vill! ;-)
Om inte annat så till våren.. då har vi en plan på att bjuda ut er alla på verkstan!

2007-11-26 @ 15:55:33
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: Nilla

åh vilken underbar dag, och vad avundsjuk jag blir på er stuga.
superfina kort som vanligt!
kram

2007-11-26 @ 16:41:51
URL: http://samandras.blogg.se
Postat av: JENN

Tack tack tack Nilla!

2007-11-26 @ 16:57:48
URL: http://jakobsmamma.blogg.se
Postat av: Nilla

Vilken underbar dag det ser ut som! Jag vill med ;-)

2007-11-26 @ 20:53:44
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Oleelida

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2009-03-02 @ 08:29:40
URL: http://oleelida.myblog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback