Bildförbättring

Visserligen har jag en just/schysst kamera, men när jag inte lyckas få perfekta bilder, då är det tur att man har lärt sig att fixa fotona lite i PhotoShop.

image652
Orginal                                                                       Efterbehandlat foto
 
 
Här ovan har jag först beskurit (säger man så??) bilden så att man kommer närmre obejken.
Sen har jag dupliserat fotot och rasterat det övre lagret. Efter det har jag lagt samman lagrena igen och sen dupliserat ännu en gång. Denna gång använder jag "mjuk ljus" på lagret som jag just skapat. Lägger samma lagrena igen, sen går jag in på skärpa, under filter,  och gör en "oskarp mask".
Sen har jag lagt oskärpa på bakgrunden, för att ta bort allt "plotter" så att ögat konsentrerar sig på objektet igen.

Så, som sagt.. det är inte alltid en bra kamera gör susen för ett foto.. ibland får man göra en liten "make over" i PSP ;-)


Kommentarer
Postat av: Sandra

Oj. Jag har mycket att lära i PS... men så har du ju jämt så fina bilder oxå!! Får se om jag kan lyckas. Har just en bild som jag skulle vilja göra precis det du beskrivt. Får testa!
Snyggt jobbat!
kram

Postat av: Isa m Ellen&Gustav

Du är verkligen jätteduktig! Önskar att jag kunde hälften, men jag får väl sätta igån och lära mig..*Ler*
Kram
Isa

2007-06-18 @ 06:47:05
URL: http://isas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback