Har blivit utmanad....

..att svara på följande frågor:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"...för det samlade systerskapet ommin upptäckt i ordboken, och vi..."

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Min papperskärare

3. Vad var det senaste du såg på tv?

Vädret

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
kvart i 9

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Jakobs stön o stånk när han klättrar/leker på soffan i passagen

6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
I går när jag gick och drog Jakob i en pulka, ett varv runt gården

7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
På kommentarerna i min blogg

8. Vad har du på dig?
Underkläder och en rödvitrandig tröja

9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Ja, bl.a. om barnen från förskolan som jag jobbade på igår.

10. När skrattade du senast?
I morse åt Jakobs bus

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Hyllor o annan förvaring samt en klocka och en tavla.

12. Har du sett något konstigt på sistone?

Ja *haha* Jakobs sätt att äta sushi på

13. Vad tycker du om den här utmaningen?

Kul!

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
*tänker så det knakar* Kanske var det "Da Vinci koden"

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?

Bygga ett par hus till oss o nära o kära. Och så ett par resor till dito. Kanske köpa mig en egen scrapbutik och ett eget sushiställe ;-)

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Hmm.. vad skulle det vara. Är väl som en öppen bok för det mesta.
Det folk i allmänhet inte vet är väl i så fall en hemlighet...å det är inte något jag vill avslöja här o nu
;-)

17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Hmm... vilken svår fråga. Men jag går till mig själv för man är ju sig själv närmast...så mitt svar blir:
Min vikt!

18. Tycker du om att dansa?
Nja, beror på humör o tillfälle

19. George Bush?

Nä tvivale

20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Jakob bestämde jag redan i mina tonår att min förstfödde son skulle heta.
Om han blivit en tjej hade han nog fått heta Alice.
Om vi fick en till son nu, så har jag ingen aaaaning om vad den killen skulle få heta.

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja om någon av oss tex. blev erbjuden jobb kanske... den drömmer man väl ibland om att leva någon annanstanns i världen där vädret är bättre, det är billigare o tempot är skönare, men.. ;-)

23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen, nu ska du få träffa dins föräldrar igen!

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Den som vill får hänga på här! Jag vill inte säga till någon särskild denna gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback