Middag med Rosenqvistarna

Förra veckan så kom familjen Rosenqvist över och åt middag hos oss.
Mitt i veckan. Istället för en fika så åt vi tillsammans.
image1003
Det var himla trevligt och kändes som en lite vardagslyx.

Vi sa att vi skulle göra om det... varje vecka.
Denna veckan hann vi inte med. Och näste vecka är dom bortresta... men nästa år kanske?!!!
*Hoppas* Så kanske vi kommer i gång med fler middagar.
Det vore en sån trevlig tradition. Alla skall ändå äta.. så varför inte göra det tillsammans ses lite oftare.
Man borde kanske gör det varje dag.. äta med andra alltså.
För varför skall man bara ses över middag på helgerna?? Det är ju alldeles för lite helger på året för det, tycker jag.
Jaja.. vi får se hur fortsättningen blir. Men jag skall i alla fall göra mitt bästa för att få tid över på att få vardagsmiddagar att bli festdagar med vänner och bekanta. Det behöver ju inte bli så pretensiöst (stavas det så??). En enkel middag men med gott sällskap.
Kanske skall jag till och med göra det till ett nyårslöfte!

Medans vi vuxna satt o babblade i köket, så roade sig barnen med att bl.a rita.
Denna FINA teckning fick Jag o Jonas:
image1004
 
 

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Det enkla är oftast det trevligaste.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback