Fotodagbok 7 dec 2006

Fotodagbok logga

Först höll jag (initiativtagaren till dagens fotodagbok med Junisarna AFF) på att glömma bort att fota.
Men när vi skulle iväg på hantverksmässan o jag höll på och packa skötväskan, DÅ kom jag på det ;)

Så våra bilder börjar strax efter 10-tiden idag

Mässhall 1

Jakob och hans Farmor står och köar för att komma in på mässan:
Köar till mässan

Efter ett par timmar blir man trött på att åka runt o glo på allt. Då får man ta till nappen o filten:
Trött på mässan

Men somna gjorde han inte.
Tur det.. för Farmor köpte en Cocosstång som han fick smaka på ju:
Mums
"-Mums!"

När vi kom hem så var det visst dags att kolla in killen i spegeln:
spegel spegel

Vi båda sov middag, strax efter hemkomsten, i nästan 2 timmar!!

Sen satte vi oss vid varsin dator en stund.
Jakob fick kika på sitt älskade "Baby Einstein" o  jag surfade lite:
Vid datorn

Tände ett ljus i hallen:
Tänt ljus

Klockan fem var det dags för middag:
Middagen

Efter middagen måste man tvätta sig lite:
Tvättar händerna

Fiskarna ville också ha mat.
Jakob kollar att alla äter ordentligt:
J vid akvariet
Sen är det dags att...:
Klossar i låda

....hälla ut ALLA klossarna på golvet:
Klossar

Själv sätter jag mig vid tv:n en stund.
Men så kommer Jakob ut med några klossar o leker i vardagsrummet.
Plötsligt blir han JÄTTE arg på mig, som inte förstår vad han vill att jag skall göra med klossarna.
Till slut slänger han sig på golvet i ilska:
Argbiggan
Tänk att vår goa kille kan bli såå arg emellanåt.

Men efter en stund blir han glad igen. Och tur är väl det, för då ringer det på dörren!
Det är Jonas kusin R o hans sambo V som kommer på besök:
R o V

Med hunden Tea:
Tea

Och ett paket till Jakob:
Paket!

...i paket låg det en klossvagn!
Tack R o V!!

När våra gäster åkt hem fick pappa leka med klossarna en stund innan läggdags:
Pappalek

Det blev en sen kväll för unge herr Martinsson.
Men han var pigg ända tills nattvällingen kom:
Nattinatt
-Sov gott!!!

Kommentarer
Postat av: Petra m Viggo & Malte

Men gud vad duktig du är.. Urfina bilder!

jag antar din adventsutmaning.. ska fixa det strax...

-och du kolla i min blogg -jag har lyckats med bilden :D:D:D:D Helt själv!

kram

Postat av: Camilla

Kul att få ta en titt på er dag! Ni verkar ha haft det lugnt och mysigt!!

Kram kram!!

2006-12-08 @ 00:26:01
URL: http://mammamilla.blogg.se
Postat av: Cheyenne

Vilken härlig dag ni verkar haft. Jättefina bilder!

2006-12-08 @ 08:19:14
URL: http://cheyenne.blogg.se
Postat av: cia

Tack för att jag fick dela din dag. Vilka fina bilder.

2006-12-08 @ 09:06:53
URL: http://emisfa.blogg.se
Postat av: Susanna och Oscar

Alltid roligt att kika in hos er.
Bilderna är jättefina och inte blir de sämre av att du "trixar" med dem. Häftigt!
Susanna

2006-12-08 @ 10:24:14
URL: http://snus.blogg.se
Postat av: Humla

Åh vad kul med fotodagbok, det hade jag missat att det var idag! Skoj att kika på er dag! Just en sån där klossvagn fick Siri när han var runt två och den har båda barnen lekt otroligt mycket med på allehanda vis, en toppenleksak! Jag antar din adventsutmaning... bilder kommer snart på bloggen!

Kram!

2006-12-09 @ 20:51:30
URL: http://www.mammahumla.blogg.se
Postat av: Humla

hon såklart *s*... Siri är en HON! ;-D

2006-12-09 @ 20:52:57
URL: http://www.mammahumla.blogg.se
Postat av: Sigurdane

Great page I will be a return visitor!

2009-01-19 @ 08:37:57
URL: http://sigurdane.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback